ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

Η είσοδος των σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία έγινε το 1985. Η τυπική έναρξη του κλάδου των σχολικών Νοσηλευτών γίνεται το 2000 με την μετονομασία των επιμελητών σε κλάδο «ΠΕ25 Σχολικοί Νοσηλευτές».

Οι Σχολικοί Νοσηλευτές έχουν ως κύριο έργο την προαγωγή της υγείας και ασφάλειας στη σχολική μονάδα, παρεμβαίνοντας στα πραγματικά και δυνητικά προβλήματα υγείας που προκύπτουν στη σχολική μονάδα.

Ο σχολικός νοσηλευτής σε ένα σχολείο ειδικής αγωγής φροντίζει:

  • Να συμβουλεύει σε θέματα υγιεινής κοινόχρηστων χώρων, ασφάλειας εγκαταστάσεων, επιτηρεί και εισηγείται βελτιώσεις σε θέματα σχολικού περιβάλλοντος (αερισμός, θόρυβος, φωτισμός κλπ.)
  • Να παρέχει συμβουλές στους μαθητές ώστε να φροντίζουν για την ατομική τους υγιεινή και να προφυλάσσονται από πιθανούς κινδύνους.
  • Να παρέχει πρώτες βοήθειες στα παιδιά και να αντιμετωπίζει αιφνίδιες αδιαθεσίες, ασθένειες και ατυχήματα που συμβαίνουν στο σχολικό περιβάλλον κατά την διάρκεια των μαθημάτων ή των διαλλειμάτων αλλά και κατά την διάρκεια των σχολικών δραστηριοτήτων. Σε περίπτωση ατυχήματος, εκτιμά την κατάσταση και εισηγείται ως προς την αναγκαιότητα της μεταφοράς του μαθητή σε νοσηλευτικό ίδρυμα. Ο σχολικός νοσηλευτής είναι δίπλα στον μαθητή κατά τη διακομιδή του σε αυτό καθώς επίσης ενημερώνει την οικογένεια του μαθητή.
  • Να σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα αγωγής υγείας είτε ατομικά είτε ομαδικά ή ακόμη και για ολόκληρη την σχολική κοινότητα σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς.
  • Να αναλαμβάνει το σχολικό έργο των μαθητών (φαρμακευτική αγωγή) σε συνεργασία με τον προσωπικό γιατρό του κάθε μαθητή με την συναίνεση του γονιού.
  • Τη συμμετοχή σε προγράμματα που αφορούν στη βελτίωση και εξασφάλιση υγιούς σχολικού περιβάλλοντος.