Εισαγωγικό σημείωμα

Η εργοθεραπεία είναι μία σημαντική υπηρεσία η οποία βοηθάει τους μαθητές με ειδικές ανάγκες να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να επιτύχουν τους μαθησιακούς τους στόχους αλλά και τους στόχους των καθημερινών τους δραστηριοτήτων ζωής.
Ο εργοθεραπευτής δουλεύει με το μαθητή /μαθήτρια τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς φροντιστές ώστε να διερευνήσει να αναγνωρίσει και να καταγράψει τους τομείς εκείνους στους οποίους ο μαθητής /μαθήτρια δυσκολεύεται και να αναπτύξει ένα πλάνο παρεμβάσης. Η παρέμβαση αφορά την ανάπτυξη την βελτίωση αλλά και την διατήρηση των δυνατοτήτων του μαθητή / μαθήτριας. Χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία όπως προσαρμοσμένο εξοπλισμό και δραστηριότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης και άλλα για να βοηθήσει το μαθητή / μαθήτρια να αναπτύξει δεξιότητες λεπτής κ αδρής κινητικότητας, οπτικό κινητικό συντονισμό, συνολική ενδυνάμωση και συντονισμό και άλλα.
Επίσης στο σχολικό Πλαίσιο ο εργοθεραπευτής βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την αυτοεξυπηρέτηση τους όπως ένδυση σίτιση και προσωπική φροντίδα. Επίσης βοηθούν στην καλυτέρευση των κοινωνικών δεξιοτήτων στην κατανόηση των κοινωνικών κανόνων αλλά και στην κατανόηση των προσδοκιών και των απαιτήσεων του σχολικού περιβάλλοντος.
Συνολικά στόχος της εργοθεραπείας είναι να βοηθήσει το μαθητή / μαθήτρια να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ανεξάρτητος όσο το δυνατόν περισσότερο αποδοτικός στις μαθησιακές απαιτήσεις αλλά και όσο το δυνατόν περισσότερο χαρούμενος και με αίσθημα πληρότητας και προσωπικής ικανοποίησης στο σχολείο του / της.