ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Πρώτιστος στόχος και σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η κοινωνική προσαρμογή – ένταξη και αυτονομία του μαθητή κατά το μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων και ικανοτήτων του.

Τα Μαθηµατικά καθιστούν το µαθητή ικανό να εµπλακεί σε κοινωνικές διεργασίες και δραστηριότητες γιατί:

  • Είναι απαραίτητα στην καθηµερινή ζωή.
  • Απαιτούν την ενεργητική συµµετοχή των µαθητών.
  • Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή και την επιµονή.
  • Ασκούν το µαθητή στις λογικές διεργασίες, στη µεθοδική σκέψη και στην εφαρµογή των προτεινόµενων λύσεων.
  • Ενισχύεται η συναισθηµατική σταθερότητα και η θετική στάση των µαθητών στα Μαθηµατικά καθώς, µε τη δυνατότητα εξατοµίκευσης στο επίπεδο καθενός, µειώνεται η αποτυχία που έχουν εισπράξει στα προηγούµενα σχολικά πλαίσια.

Με τη διδασκαλία των Μαθηµατικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. επιδιώκεται:

  • Η επίλυση προβληµάτων, η άσκηση στον προβληµατισµό και στον υπολογισµό σε δραστηριότητες συναλλαγής στην καθηµερινή ζωή των µαθητών.
  • Η διαπραγµάτευση των πληροφοριακών δεδοµένων και η διαδικασία σκέψης.
  • Η ενεργητική συµµετοχή του µαθητή.
  • Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας και της συγκέντρωσης της προσοχής.
  • Η κατανόηση και απόκτηση βασικών µαθηµατικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
  • H εξοικείωση µε το µαθηµατικό λεξιλόγιο.
  • Η ευχέρεια χρήσης του υπολογιστή τσέπης. Οι µαθητές, µε τον υπολογιστή τσέπης, επιτυγχάνουν ταχύτητα στην εκτέλεση των αριθµητικών πράξεων, επαληθεύουν νοερούς υπολογισµούς και νιώθουν ικανοί και αυτόνοµοι στις συναλλαγές τους.
  • Η δυνατότητα αναζήτησης και εύρεσης τηλεφωνικών αριθµών πρώτων βοηθειών και ανάγκης προκειµένου, όταν χρειαστεί, να έχουν πρόσβαση σε αυτούς

Για τη διδασκαλία των Μαθηµατικών απαιτούνται:

  • Αριθµητική γραµµή των µονάδων, δεκάδων, εκατοντάδων, χιλιάδων, δεκάδων χιλιάδων… • Καρτέλες και παζλ µε τους αριθµούς.
  • Νοµίσµατα και χαρτονοµίσµατα πραγµατικά και αποµίµηση.
  • Αριθµητήρια
  • Υπολογιστές τσέπης.
  • Πίνακας της προπαίδειας.
  • Ζυγαριά µε δύο δίσκους.
  • Επίπεδα και στερεά ξύλινα ή πλαστικά γεωµετρικά σχήµατα
  • Μονάδες και υλικά µέτρησης βάρους ( κιλά, γραµµάρια.. ) , µήκους (υποδεκάµετρο, µετροταινία…), χρόνου ( ρολόι, ηµερολόγια, πίνακες µηνών..), επιφάνειας ( τ.µ…), όγκου ( µπουκάλια από γάλα, νερό …)
  • ∆ιαφηµιστικά φυλλάδια µε τιµές προϊόντων, τροφίµων και ηλεκτρονικών ειδών.
  • Εκπαιδευτικά λογισµικά κατάλληλα του για αναπαράσταση και διερεύνηση µιας έννοιας

Κύριος άξονας της διδασκαλίας είναι:

Δεν υπάρχει έτοιμη γνώση, που να μεταδίδεται από τον εκπαιδευτικό στο μαθητή. Τη γνώση θα την οικοδομήσει ο ίδιος με δικές του ενέργειες και δραστηριότητες, πάνω στα ίδια τα πράγματα με την υποβοήθηση και καθοδήγηση του δασκάλου.