Πρώτιστος στόχος και σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η κοινωνική προσαρμογή – ένταξη και αυτονομία του μαθητή κατά το μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων και ικανοτήτων του.
Τα Μαθηµατικά καθιστούν το µαθητή ικανό να εµπλακεί σε κοινωνικές διεργασίες και δραστηριότητες γιατί:
- Είναι απαραίτητα στην καθηµερινή ζωή.
- Απαιτούν την ενεργητική συµµετοχή των µαθητών.
- Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή και την επιµονή.
- Ασκούν το µαθητή στις λογικές διεργασίες, στη µεθοδική σκέψη και στην εφαρµογή των προτεινόµενων λύσεων.
- Ενισχύεται η συναισθηµατική σταθερότητα και η θετική στάση των µαθητών στα Μαθηµατικά καθώς, µε τη δυνατότητα εξατοµίκευσης στο επίπεδο καθενός, µειώνεται η αποτυχία που έχουν εισπράξει στα προηγούµενα σχολικά πλαίσια.
Με τη διδασκαλία των Μαθηµατικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. επιδιώκεται:
- Η επίλυση προβληµάτων, η άσκηση στον προβληµατισµό και στον υπολογισµό σε δραστηριότητες συναλλαγής στην καθηµερινή ζωή των µαθητών.
- Η διαπραγµάτευση των πληροφοριακών δεδοµένων και η διαδικασία σκέψης.
- Η ενεργητική συµµετοχή του µαθητή.
- Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας και της συγκέντρωσης της προσοχής.
- Η κατανόηση και απόκτηση βασικών µαθηµατικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
- H εξοικείωση µε το µαθηµατικό λεξιλόγιο.
- Η ευχέρεια χρήσης του υπολογιστή τσέπης. Οι µαθητές, µε τον υπολογιστή τσέπης, επιτυγχάνουν ταχύτητα στην εκτέλεση των αριθµητικών πράξεων, επαληθεύουν νοερούς υπολογισµούς και νιώθουν ικανοί και αυτόνοµοι στις συναλλαγές τους.
- Η δυνατότητα αναζήτησης και εύρεσης τηλεφωνικών αριθµών πρώτων βοηθειών και ανάγκης προκειµένου, όταν χρειαστεί, να έχουν πρόσβαση σε αυτούς
Για τη διδασκαλία των Μαθηµατικών απαιτούνται:
- Αριθµητική γραµµή των µονάδων, δεκάδων, εκατοντάδων, χιλιάδων, δεκάδων χιλιάδων… • Καρτέλες και παζλ µε τους αριθµούς.
- Νοµίσµατα και χαρτονοµίσµατα πραγµατικά και αποµίµηση.
- Αριθµητήρια
- Υπολογιστές τσέπης.
- Πίνακας της προπαίδειας.
- Ζυγαριά µε δύο δίσκους.
- Επίπεδα και στερεά ξύλινα ή πλαστικά γεωµετρικά σχήµατα
- Μονάδες και υλικά µέτρησης βάρους ( κιλά, γραµµάρια.. ) , µήκους (υποδεκάµετρο, µετροταινία…), χρόνου ( ρολόι, ηµερολόγια, πίνακες µηνών..), επιφάνειας ( τ.µ…), όγκου ( µπουκάλια από γάλα, νερό …)
- ∆ιαφηµιστικά φυλλάδια µε τιµές προϊόντων, τροφίµων και ηλεκτρονικών ειδών.
- Εκπαιδευτικά λογισµικά κατάλληλα του για αναπαράσταση και διερεύνηση µιας έννοιας
Κύριος άξονας της διδασκαλίας είναι:
Δεν υπάρχει έτοιμη γνώση, που να μεταδίδεται από τον εκπαιδευτικό στο μαθητή. Τη γνώση θα την οικοδομήσει ο ίδιος με δικές του ενέργειες και δραστηριότητες, πάνω στα ίδια τα πράγματα με την υποβοήθηση και καθοδήγηση του δασκάλου.