Φ. Ε. Κ.

Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού Ε.Ε.Π. που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το ΦΕΚ Αρ.Φύλλου 449 με ημερομηνία 3/4/2007.

Εργοθεραπευτές

  1. Αξιολογούν τις αναπτυξιακές λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των μαθητών με ειδικές δοκιμασίες και τεχνικές.
  2. Προσδιορίζουν τις ανάγκες των μαθητών και καθορίζουν τους στόχους αποκατάστασης των διαφόρων δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων (κινητικών, αντιληπτικών και άλλα) πού βοηθούν το μαθητή στη σχολική και κοινωνική προσαρμογή.
  3. Παρακολουθούν και εξετάζουν περιοδικά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών και ενημερώνουν τους γονείς για την εξέλιξή τους και για το πρόγραμμα εργοθεραπείας που εφαρμόζουν. Δίνουν τις απαραίτητες συμβουλές προκειμένου να έχει ο μαθητής την καλύτερη υποστήριξη στο σπίτι.
  4. Εισηγούνται στο διευθυντή του σχολείου τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις. Προτείνουν την προμήθεια βοηθημάτων για τη διευκόλυνση της ψυχοκινητικής δραστηριότητας και της μαθησιακής ετοιμότητας των μαθητών, ώστε να αξιοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό οι δυνατότητες τους. Προτείνουν λειτουργικούς χειρισμούς, συνεργαζόμενοι με το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και τους γονείς, σε θέματα δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής και αυτοεξυπηρέτησης των μαθητών.
  5. Αναλαμβάνουν την ενημέρωση του προσωπικού του σχολείου και των γονέων, σε θέματα απόκτησης δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων, ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση στο χώρο του σχολείου και στο σπίτι.
  6. Το πρόγραμμα εργοθεραπείας γίνεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο σε ατομική βάση ή σε μικρές ομάδες όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από τον εργοθεραπευτή.